...
Derefter skulle vi så finde bussen til BuckinhamBuckingham, og efter lidt telefoneren frem og tilbage kom vores driver, og fik at vide, at vi skulle være på Hotellet kl 21:30 for at få aftensmad - så han racede virkelig afsted for at få os placeret til tiden, - hvilket dog ikke lykkedes. Dog havde Steen talt med hotellet på vejen derop, så der var en 3 retters menu parat til os, bl.a forårsruller på en form for salatbund til forret - underligt, men ok ok
Efter maden var det check ind og for mit vedkommende godnat, mens nogle af de andre forsatte i baren. Inden da fik vi dog den absolut dårligste Irish Coffee jeg nogensiden har fået, det virkede som om der var creme fraiche i halvdelen af glasset istedet for fløde, føj.
...
Programmet så sådan ud:
|
| Jeg kørte først Audi TTRS, derefter Audi R8 V10 Begge fine, fine gadebiler, og R8 er virkelig nice og let at holde on track - dette var så også første challenge, så det gik nok en smule forsigtigt. I disse biler var der ikke bremsepedaler til instruktøren, så de var modige mennesker ![(smil)](/s/1kynpo/9104/q7xhp1/_/images/icons/emoticons/smile.svg) Image Modified
|
---|
2 | Auto Test |
|
| En slags gokart kørsel i en Caterham 7 på en keglebane. Ren drengerøvs legetøj med en let bil, hvor ALLE kan lave udskridninger og doughnuts; den ville jeg godt have ræset mere i. |
3 | Ferrari Challenge |
|
| Jeg kørte først Mégane Renaultsport 250, derefter Ferrari 360 F1™ Modena kørsel. Forskellen her er enorm, Meganen skal der arbejdes med og den er med manuelt gear, men det giver en masse feedback fra bilen hele tiden. Ferrarien er "bare" for back to basis, med en sindsyg hård bremse uden bremseforstærker, så der skal der trykkes til; dens gearskifte er heller ikke noget under, og gear-paddles følger ikke rattet rundt; - men alligevel er den sgu facinerede at køre. Heldigvis havde instruktøren også en bremsepedal, ellers have jeg helt sikkert placeret den i barrieren... |
4 | Frokost |
| |
| Formel Ford, kaldet "Single Seater" - hvor man kører 12 på Stowe banen på en gang. Dette var nok det sjoveste og bedste for at lære at køre med den rigtige teknik, jeg kunne forestille mig det var et "Formel 1 feel", da man sidder klemt i et lille cockpit lige over jorden, nærmest liggende og bare ræser derud af, mens man skal holde øje med spejlene. Samtidig har man virkelig mulighed for at bruge curb'en og øve teknikken med Brake, Turn, Flat out Image Modified
|
6 | Nissan Challenge |
|
| Jeg kørte først i Nissan GT-R, dertefter i Nissan 370Z. Nissan GT-R er en fantastisk muskelbil med masser af power og elektronik, og da den er ret tung ligger den godt på vejen; dette var manges favoritbil og da vi nåede hertil, var teknikken mere ombord en da vi kørte i Audierne. 370Z var også en lynhurtig bil som jeg syntes godt om, dog havde jeg den lige i græsset engang ud af et sving, men som Steen sagde " Man skal jo også have det sjovt !!" |
7 | Rally i en Fiesta ST og Range Rover Defender 4x4 |
|
| Dette var en blandet fornøjelse, specielt fordi jeg bestemt ikke kunne forenes med instruktørens kommanderen, det forvirrede mere end det gavnede; og at det igen var manuel gear "til den forkerte side" gjorde intet bedre; - jeg havde store problemer med håndbremse svingene, det var sgu lidt surt. Tiden her blev af samme grund også pænt dårlig, så dårlig at vores teamleader pyntede på den med 20 sekunder - LOL - om det var for min eller konkurrencens skyld ved jeg ikke, jeg syntes egentlig det var unødvendigt... Derefter var der mudderkørsel i en Defender, der kan stå i op til en 45 grader vinkel uden at vælte, og tage vand ind i kabinen fandt jeg ud af. Det var langsom men sjov hyggekørsel, det sværeste var at dreje nøglen der sad til venstre på rattet og skulle drejes modsat af normalt af den grund - og finde viskerne, der så sad til højre... Image Modified
|
8 | Overrækning af priser og Winning Team præmie |
|
| Først var der Afternoon The og Sandwitches, samt mulighed for lige at falde ned og få køredragter etc af. Der var derefter overrækning af priser for bedste tid etc i hver Challenge, samt en pris for bedste indsats - der gik til en fra Team Bullit, der havde skadet en Ferrari en smule. Endelig var der overrækning af bedste Team prisen til Team Bullit. Endelig var der overrækning af tider, certifikat på at man havde deltaget, og 2 flotte billeder, et hold billede og et hvor man kørte Single Seater |
Topfart på "The Grand Prix Circuit" - der nåede jeg ca. 208 km/t hen af langsiden; men det er svært at nå at se på speedometeret imens man kører ![(smil)](/s/1kynpo/9104/q7xhp1/_/images/icons/emoticons/smile.svg)
...
Anker |
---|
| audichallenge |
---|
| audichallenge |
---|
|
Audi Challenge
Audi TTRS | Audi R8 V10 |
---|
- Engine: 2.5 2480cc TFSI Quattro
- Power: 340bhp
- 0-62mph: 4.6 seconds
- Top Speed: 155mph
- Transmission: Six speed Manual
| - Engine: 5200cc FSI Quattro V10
- Power: 525bhp
- 0-62mph: 3.9 seconds
- Top Speed: 197 mph
- Transmission: Six speed R Tronic
|
Image Modified | Image Modified |
Anker |
---|
| ferrarichallenge |
---|
| ferrarichallenge |
---|
|
Ferrari Challenge
Mégane Renaultsport 250 | Ferrari 360 F1™ Modena |
---|
- Engine: 2000cc
- Power: 222bhp
- 0-62mph: 6.5 seconds
- Top Speed: 150mph
- Transmission: 5 speed manual
| - Engine: 3586cc V8
- Power: 400bhp
- 0-60mph: 4.3 seconds
- Top Speed: 186 mph
- Six speed F1™ paddle shift
|
Image Modified | Image Modified |
Caterham 7
Caterham 7 |
---|
- Engine: 1800cc
- Power: 165bhp
- 0–60mph: 5 seconds
|
Image Modified |
Formula Silverstone Single-Seaters
Formula Silverstone Single-Seater |
---|
- Engine: 1800cc
- Power: 165bhp
- 0–60mph: 5 seconds
|
Image Modified |
Anker |
---|
| nissanchallenge |
---|
| nissanchallenge |
---|
|
Nissan Challenge
Nissan GT-R | Nissan 370Z |
---|
- Engine: 3800cc V6 Twin Turbo
- Power: 485bhp
- 0-62mph: 3.5 seconds
- Top Speed: 193mph
- Transmission: 6 speed paddle shift
| - Engine: 3700cc V6
- Power: 331bhp
- 0-62mph: 5.3 seconds
- Top Speed: 155mph
- Transmission: 7 speed paddle shift
|
Image Modified | Image Modified |
...
...
Banerne
The Grand Prix Circuit
Læs lidt om at tackle den på Silverstone Circuit Guide
Længde | 5,901 km |
Sving | 18 |
Rekord | |
![](/download/attachments/22773771/Grand%20Prix.jpg?version=1&modificationDate=1337520049000&api=v2)
The Stowe Circuit
![](/download/attachments/22773771/Stowe.jpg?version=1&modificationDate=1337520049000&api=v2)
Certifikat og Single Seater Resultat
...