Versioner sammenlignet

Nøgle

  • Linjen blev tilføjet.
  • Denne linje blev fjernet.
  • Formatering blev ændret.

...

Derefter skulle vi så finde bussen til BuckinhamBuckingham, og efter lidt telefoneren frem og tilbage kom vores driver, og fik at vide, at vi skulle være på Hotellet kl 21:30 for at få aftensmad - så han racede virkelig afsted for at få os placeret til tiden, - hvilket dog ikke lykkedes. Dog havde Steen talt med hotellet på vejen derop, så der var en 3 retters menu parat til os, bl.a forårsruller på en form for salatbund til forret - underligt, men ok ok (smil) Efter maden var det check ind og for mit vedkommende godnat, mens nogle af de andre forsatte i baren. Inden da fik vi dog den absolut dårligste Irish Coffee jeg nogensiden har fået, det virkede som om der var creme fraiche i halvdelen af glasset istedet for fløde, føj. 

...

                              

Programmet så sådan ud:

1

Audi Challenge

 


Jeg kørte først Audi TTRS, derefter Audi R8 V10

Begge fine, fine gadebiler, og R8 er virkelig nice og let at holde on track - dette var så også første challenge, så det gik nok en smule forsigtigt.

I disse biler var der ikke bremsepedaler til instruktøren, så de var modige mennesker (smil)

Image Modified

2

Auto Test

 


En slags gokart kørsel i en Caterham 7 på en keglebane. Ren drengerøvs legetøj med en let bil, hvor ALLE kan lave udskridninger og doughnuts; den ville jeg godt have ræset mere i.

3

Ferrari Challenge

 


Jeg kørte først Mégane Renaultsport 250, derefter Ferrari 360 F1™ Modena kørsel.

Forskellen her er enorm, Meganen skal der arbejdes med og den er med manuelt gear, men det giver en masse feedback fra bilen hele tiden.

Ferrarien er "bare" for back to basis, med en sindsyg hård bremse uden bremseforstærker, så der skal der trykkes til; dens gearskifte er heller ikke noget under, og gear-paddles følger ikke rattet rundt; - men alligevel er den sgu facinerede at køre. Heldigvis havde instruktøren også en bremsepedal, ellers have jeg helt sikkert placeret den i barrieren...

4

Frokost

  



5

Formula Silverstone Single-Seaters

 


Formel Ford, kaldet "Single Seater" - hvor man kører 12 på Stowe banen på en gang.

Dette var nok det sjoveste og bedste for at lære at køre med den rigtige teknik, jeg kunne forestille mig det var et "Formel 1 feel", da man sidder klemt i et lille cockpit lige over jorden, nærmest liggende og bare ræser derud af, mens man skal holde øje med spejlene. Samtidig har man virkelig mulighed for at bruge curb'en og øve teknikken med Brake, Turn, Flat out

Image Modified

6

Nissan Challenge

 


Jeg kørte først i Nissan GT-R, dertefter i Nissan 370Z.

Nissan GT-R er en fantastisk muskelbil med masser af power og elektronik, og da den er ret tung ligger den godt på vejen; dette var manges favoritbil og da vi nåede hertil, var teknikken mere ombord en da vi kørte i Audierne.

370Z var også en lynhurtig bil som jeg syntes godt om, dog havde jeg den lige i græsset engang ud af et sving, men som Steen sagde " Man skal jo også have det sjovt !!"

7

Rally i en Fiesta ST og Range Rover Defender 4x4

 


Dette var en blandet fornøjelse, specielt fordi jeg bestemt ikke kunne forenes med instruktørens kommanderen, det forvirrede mere end det gavnede; og at det igen var manuel gear "til den forkerte side" gjorde intet bedre; - jeg havde store problemer med håndbremse svingene, det var sgu lidt surt. Tiden her blev af samme grund også pænt dårlig, så dårlig at vores teamleader pyntede på den med 20 sekunder - LOL - om det var for min eller konkurrencens skyld ved jeg ikke, jeg syntes egentlig det var unødvendigt...

Derefter var der mudderkørsel i en Defender, der kan stå i op til en 45 grader vinkel uden at vælte, og tage vand ind i kabinen fandt jeg ud af. Det var langsom men sjov hyggekørsel, det sværeste var at dreje nøglen der sad til venstre på rattet og skulle drejes modsat af normalt af den grund - og finde viskerne, der så sad til højre...

Image Modified

8

Overrækning af priser og Winning Team præmie

 


Først var der Afternoon The og Sandwitches, samt mulighed for lige at falde ned og få køredragter etc af.

Der var derefter overrækning af priser for bedste tid etc i hver Challenge, samt en pris for bedste indsats - der gik til en fra Team Bullit, der havde skadet en Ferrari en smule. Endelig var der overrækning af bedste Team prisen til Team Bullit.

Endelig var der overrækning af tider, certifikat på at man havde deltaget, og 2 flotte billeder, et hold billede og et hvor man kørte Single Seater

(rød stjerne) Topfart på "The Grand Prix Circuit" - der nåede jeg ca. 208 km/t hen af langsiden; men det er svært at nå at se på speedometeret imens man kører (smil)

...

Anker
audichallenge
audichallenge
Audi Challenge

Audi TTRS

Audi R8 V10
  • Engine: 2.5 2480cc TFSI Quattro
  • Power: 340bhp
  • 0-62mph: 4.6 seconds
  • Top Speed: 155mph
  • Transmission: Six speed Manual
  • Engine: 5200cc FSI Quattro V10
  • Power: 525bhp
  • 0-62mph: 3.9 seconds
  • Top Speed: 197 mph
  • Transmission: Six speed R Tronic
Image Modified
Image Modified


Anker
ferrarichallenge
ferrarichallenge
Ferrari Challenge

Mégane Renaultsport 250

Ferrari 360 F1™ Modena
  • Engine: 2000cc
  • Power: 222bhp
  • 0-62mph: 6.5 seconds
  • Top Speed: 150mph
  • Transmission: 5 speed manual
  • Engine: 3586cc V8
  • Power: 400bhp
  • 0-60mph: 4.3 seconds
  • Top Speed: 186 mph
  • Six speed F1™ paddle shift
Image Modified
Image Modified


Anker
caterham7
caterham7
Caterham 7

Caterham 7
  • Engine: 1800cc
  • Power: 165bhp
  • 0–60mph: 5 seconds
Image Modified


Anker
singleseater
singleseater
Formula Silverstone Single-Seaters

Formula Silverstone Single-Seater

  • Engine: 1800cc
  • Power: 165bhp
  • 0–60mph: 5 seconds
Image Modified

 

Anker
nissanchallenge
nissanchallenge
Nissan Challenge

Nissan GT-RNissan 370Z
  • Engine: 3800cc V6 Twin Turbo
  • Power: 485bhp
  • 0-62mph: 3.5 seconds
  • Top Speed: 193mph
  • Transmission: 6 speed paddle shift
  • Engine: 3700cc V6
  • Power: 331bhp
  • 0-62mph: 5.3 seconds
  • Top Speed: 155mph
  • Transmission: 7 speed paddle shift
Image Modified
Image Modified

...


...

Banerne

The Grand Prix Circuit

Læs lidt om at tackle den på Silverstone Circuit Guide

Længde5,901 km
Sving18
Rekord

The Stowe Circuit

Længde1,281 km
Sving5

Certifikat og Single Seater Resultat

...