Versioner sammenlignet

Nøgle

  • Linjen blev tilføjet.
  • Denne linje blev fjernet.
  • Formatering blev ændret.
Kommentar: Migrated to Confluence 5.3
HTML
Wiki-markup
{html}Så får 4x4'eren lov til at løbe nogle kilometer og manualen bliver studeret, specielt omkring 4WD (4 Wheel Drive) og hvordan det bør/skal bruges og sammenholdt med hvad der skrives på nettet er det dælme ikke nemt: 1. Da jeg overtog den fra Rene kørte han i 4L op til 80-90 og hold altid stille for at skifte. Det kørte jeg selv med her den første uge, og har &quot;undret&quot; mig en del over den vildt lave gearing, man er jo i 5'te gear allerede ved 70 km/t. 2. Læser man i manualen er 4H til normal kørsel i &quot;besværet&quot; vejr, mens 4L er mere til terræn. Men i manualen står der at man kan skifte så længe man kører lige ud og det er i en glidende bevægelse - hm, lyder det fornuftigt? Idag har jeg så prøvet at køre 4H og det virker mere som et &quot;almindelig&quot; bil, så skal man bare lige vende sig til det, når man den sidste uge har feset rundt med lav gearing... 3. Læser man på nettet er brugen af 4WD meget omdiskuteret, lige fra &quot;nærmest aldrig&quot; til tæt på &quot;konstant&quot; brug; det er mig dog rimeligt klart, at man oplever både et kræfttab og et formodet extra slid ved 4WD. Så der er vist ingen konklusion, man må gøre det lidt efter &quot;gefüel&quot;, jeg tror dog det trods alt er fornuftigt at køre mest 2WD, da det slider mindst og giver mest trækkraft... Og så kan man kigge lidt på tilbehør: <a href="http://www.formula4.co.uk/4x4accessories-vehicle-suzuki-grand_vitara-5_door_mk2_2000_to_2.html">http://www.formula4.co.uk/4x4accessories-vehicle-suzuki-grand_vitara-5_door_mk2_2000_to_2.html</a> <a href="http://www.nordkystens4x4.dk/shop/productlist.asp?Id=1172">http://www.nordkystens4x4.dk/shop/productlist.asp?Id=1172</a> Bemærk prisforskellen på f.eks en 2,5&quot; Bar: 228 pund i UK ( = 1883 kr + fragt) 4500 kr i Danmark{html}