Versioner sammenlignet

Nøgle

• Linjen blev tilføjet.
  • Denne linje blev fjernet.
  • Formatering blev ændret.

Indholdsfortegnelse

Fredag

Startede hjemmefra 05:10 - bil packet pakket aftenen før, fik life en extra time end planlagt.

...

Fint hotel med fint stort værelse, Anette var sjøl så vi 3 andre fandt bare en McDonald for at spise hurtigt.

Lørdag

Ville have spist morgenmad i østrig, men ombestemte os og spiste på det hyggelige hotel, hvilket var en dog ide, da vi var sultne, specielt Anette.

...

Derefter på stranden for at se på Beach Party, meget hyggeligt - men vi savnede bestemt det gamle (og kendte) show. iseng lettere beruset, mens ungerne ser Harry Potter 1

Søndag

Stod sent op, efter en hyggelig morgenmad med den lækre kakao gik vi i butikken for at købe "vandskydere" til Christopher.

...

Til aften grillede vi de 4 indkøbte koteletter på Carsten og Connies gril, og fik pasta til. Senere gik vi til fodbold for at se Italien og Spanien, der var slet ikke så mange mennesker som forventet, men da Italien var kommet bagud 0-2 ebbede det delvist ud. Efter 1 halvdel gik Normann også tilbage til hytten. Kort tid efter gik vi alle i seng, ungerne startede på Harry Potter 2, men fik besked på at slukke, da vi andre ikke kunne sove.. Vi fik en maase sol, og Normann og Anette var pænt røde…

Mandag

Normann startede med at løbe en tur, derefter var der morgenmad og så langsom klargøring til Movieland, hvortil vi ankom kl ca 12. Vi hygge os i Movieland hvor der var få mennesker i forhold til forventet, vi prøvede en fed tur i MAN trucks med masser af vand og bumletur, senere var vi i diverse karouseller og forlystelser.

...

Derefter hentede vi 2 x Take-out pizza fra resturanten og hyggede. Ungerne begyndte at se HP 3 mens Anette og Normann gik en tur over og så show

Tirsdag

Tirsdag var generel afslapning hvor vi var ved søen og en tur i poolen, modsat de andre år er der meget plads ved poolen. Til frokost fik vi rugbrød og til aften grillede vi kylling og kartofler på den medbragte Coob Grill.

Onsdag

Onsdag startede med Normann løb en tur,Onsdag skulle både Lotte,Brian, Markus og Noklas ankomme, samt Connie og Carsten, der havde overnattet i østrig. Derfor tog Normann op og handle i Italmarkt, først skulle bilen dog takes og evt. vaskes; det sidste lykkedes ikke. Connie og carsten ankom ca 12:30 og brian og lotte ca kl 13:15 - men da det kostede 14 euro pr. person at være gæst mere end end time, havde vi lidt travlt og måtte ændre planer. De fik lov til at blive til kl 15 med armbånd, så kl ca 13:30 var der frokost med friske baguettes, skinke og andre lækkerier, samt øl, sodavand of cider. Efter maden hoppede ungerne i pølen.

...

Kl ca 14:50 smuttede Lotte og brian igen, men kun for at mødes med os på standen kort fra Garda Village, hvor vi hyggede os og badede hele eftermiddagen. Planen var at spise ude et sted, men Carsten fik den ide at vi bare tog dem ind via strandindgangen til GV, og vi bestilte Pizza. Som tænkt, så gjort - de kom ind den vej og vi bestilte 6 pizza'er over i resturenten, og hyggede os resten af aftenen. Inden de tog afsted aftalte vi at vi skulle besøge dem mandag.

Torsdag

Torsdag stod vi op kl. 8 for at løbe en tur, Connie, Carsten og Normann, men Connie meldte fra pga. sløjhed. Efter løbeturenre var der morgenmad, kalrt hyggeligere med Connie og Carsten på banen. Efter morgenmaden tog vi til vingåren Valpociella og fik lidt information om deres vine og så deres fade (Connie og Carsten var der i 2010) og købe lidt vin, vi købte 6 flasker, Connie og Carsten købte 60, da der var bestillinger med fra brødrerne hjemme. Priserne var dog steget en del siden for 2 år siden, da stedet havde fået en DOC betegnelse på deres vine. De fleste af dem kunne også fåes i 2 versioner, med og uden den "rigtige" label - prisforskellen var 4-6 Euro.

...

Hjemme blev det til sen aftensmad ved 20 tiden - rugbrød, flutes og pålæg - og derefter var vi ovrte i GV's "Arena" for at se "The Garda Village Dansere" - et flot, hyggeligt og familiært danseshow med lokale dansere i alle aldre, den mindste var en dreng på bare 5-7 år. Efter et kort sludder derefter var det i kassen, alle var trætte!

Fredag

Fredag var en ikke så varm dag, det blæste rigtigt meget fra morgenstunden og vi spiste derfor for første gang nogensiden hernede indenfor. Senere kørte vi en tur ind til Peschira for at kigge lidt, heldigvis var vejret noget bedre derinde og der var mere vindstille.

...

Endelig gik vi tilbage og smagte på den fine Amarone vi havde fået på vinstedet til fælles.

Lørdag

Lørdag var ren afslapningsdag, efter en stormende nat - efter morgenmad tog Connie, Anette, Toke og Normann en tur i søen, hvor der faktisk var lidt bølger og røre i vandet, selve vandet var dejligt varmt, men når man fik overkroppen over var det lidt koldt.

...

Endelig kørte vi hjem og fik en "Spritz" drink i baren på Garda Village inden vi gik i kassen alle sammen.

Søndag

Startede (c+A+T) med at svømme 10 baner, men mændene lavede mad. Derefter hygge .  Normann og Anette handlede i Penny Market i Sezensano, da PM i Sirmionen havde siesta fra 13-15.

...

Grillede lækkert kylling med kogte kartofler etc, mens ungerne fik en pizza til deling. Derefter bare lidt hygge, ungerne så HP 6 færdig.

Mandag

Mandag havde vi aftalt at køre ned til Lotte og Brian nær Pisa, en tur der på GPS'en var 250 km og tog 2 timer og 50 minutter - for at komme derned i ordentlig tid startede vi med at stå op kl 7 - på ha det var tidligt og kom afsted kl 08:50 til en spændende tur af betalingsveje gennem Toscana, virkeligt bjerge op og bjerge ned, med 140-160 km i timen og relativt skarpe sving hvor man måtte helt ned på 60 km/t og mange sving gik med at bruge begge baner (eller banen helt forbi apex, som lært på Silverstone). Efter ce 200 km stoppede vi ved en Shell for at tanke - og fik tanket og vasket rude  af en ældre dame, 5 minutter efter kastede Christopher op - hildigvis havde vi lige udstyret ham med en pose på Shellstationen. kl ca 10:50 nåede vi "River Camping" hos lotte og Brian og blev dejligt modtaget.

...

Men vi endte da i River Camping of hyggede os list ted pollen - Toke og Niklas fik igen rigtigt pølet, derefter fik vi lækre pizza fra Campingpladsens resturant, og kl 20:40 sagde vi pænt forvel, da vi forventede at hjemturen ville tage længere, men det gjorde den ikke - den tog faktisk kun 2 timer og 10 minutter, men der var også pæn fart på det meste af vejen og da vi kom hjem var bilen bare helt sort foran af døde insekter..

Tirsdag

Stod vi først op da Connie vækkede os kl 09:309for at spise morgenmad, derefter tog vi på marked i Dezensano hvor vi fik snoppet diverse småting, en bælte til Normann, en top og en Chaiselong til Anette og lidt legetøj til ungerne; mens Toke købe en Cap og et iPhone cover til sin iPhone.

...

Derefter tog vi i resturanten for at komme på internet

Onsdag

Onsdag stod vi op kl. 7  for at spise morgenmad sammen med Connie og Carsten inden vi kørte fra Garda Village mod Braunlage, Harzen. Det var en tur med meget vejarbejde, især langs A9 mod berlin - turen forløb ganske som nedad, med Harry Potter i ørerne og fart på Mondeo'en når vi kunne - her lærte Anette at køre på de tyske motorveje, hvor der ikke skal tøves (smil) Vi fik lige testet topfarten, den er mindst 220 km/t.

Efter at have startet fra Europabrucke fik vi lys i "Engine" lampen på Mondeo'en, men efter at have læst vejledningen og bilen kørte ok, fortsatte vi.

Vi ankom til Hotel Hartzidyll kl ca 19:15 - kun for at finde ud af at at checkin var indtil 17:30 - heldigvis blev døren åbnet for os, og der lå en nøgle til os. Efter lige at have set på værelset , eller værelserne da der var 2 stk. gik vi ned i byen og fandt en cafe at spise på, det var rart med noget helt andet end burgere eller pizza, Anette fik en lækker gullash, mens Normann fik lækkert kylling med Ananas, ris og salat.

Vi gik ret tilligt til rå, helt bombede, kl 21:30 var alle i kassen - og det var rart med rigtigt dyner igen.

Torsdag

Startede vi med morgenmad på hotellet, en lidt simpel men fint dækkende morgenmad. Derefter ville vil tage toget (gammelt damplokomotiv) til toppen af Brocken (Bloksbjerg), så vi kørte mod Weigenrode, men fandt en station før. Da det viste sig at prisen var 32 euto pr. person droppede vi dog de planer, det var dog for meget. Så vi kørte tilbage til Braunlage og gik en tur gennem byen og shoppede et par ting.

Lige før 12 var vi tilbage på Hotellet og ville checke ud - kurs mod Danmark, men hotellet tog kun cash (selvom Booking.com skrev VISA) så løbetur ned i byen og finde en bank, og tilbage for at chceke ud.

12:07 satte vi kurs moda Danmark, og 5 minutter efter vi var kørt kom der et kæmpe regn og haglvejr, som vi kørte i ca 30 minutter på de snoede bjergveje. Resten har turen var rimeligt begivenhedsløs, vi var lige omkring Otto Duborg for at fyre de sidste euro af og shoppe lidt.

Kl. 20:20 holdt vi foran Fakta for at køre lidt mælk og brød, kl 20:00 holdt vi i carporten, Kærhavegårdvej 145. Da vi lige ville køre bilen 1 meter frem stod der pludselig "Engine Malfunction" i displayet, pu ha - godt det ikke var i Østrig!!