Versioner sammenlignet

Nøgle

  • Linjen blev tilføjet.
  • Denne linje blev fjernet.
  • Formatering blev ændret.

...

1

Audi Challenge

Jeg kørte først Audi TTRS, derefter Audi R8 V10

Begge fine, fine gadebiler, og R8 er virkelig nice og let at holde on track - dette var så også første challenge, så det gik nok en smule forsigtigt.

I disse biler var der ikke bremsepedaler til instruktøren, så de var modige nemmesker (smil)

2

Auto Test

En slags gokart kørsel i en Caterham 7 på en keglebane. Ren drengerøvs legetøj med en let bil, hvor ALLE kan lave udskridninger og doughnuts; den ville jeg godt have ræset mere i.

3

Ferrari Challenge

Jeg kørte først Mégane Renaultsport 250, derefter Ferrari 360 F1™ Modena kørsel.

Forskellen her er enorm, Meganen skal der arbejdes med og den er med manuelt gear, men det giver en masse feedback fra bilen hele tiden.

Ferrarien er "bare" for back to basis, med en sindsyg hård bremse uden bremseforstærker, så der skal der trykkes til; dens gearskifte er heller ikke noget under, og gear-paddles følger ikke rattet rundt; - men alligevel er den sgu facinerede at køre. Heldigvis havde instruktøren også en bremsepedal, ellers have jeg helt sikkert placeret den i barrieren...

4Frokost
5

Formula Silverstone Single-Seaters

Formel Ford, kaldet "Single Seater" - hvor man kører 12 på Stowe banen på en gang.

Dette var nok det sjoveste og bedste for at lære at køre med den rigtige teknik, jeg kunne forestille mig det var et "Formel 1 feel", da man sidder klemt i et lille cockpit lige over jorden, nærmest liggende og bare ræser derud af, mens man skal holde øje med spejlene.

6

Nissan Challenge

Jeg kørte først i Nissan GT-R, dertefter i Nissan 370Z.

Nissan GT-R er en fantastisk muskelbil med masser af power og elektronik, og da den er ret tung ligger den godt på vejen; dette var manges favoritbil og da vi nåede hertil, var teknikken mere ombord en da vi kørte i Audierne.

370Z var også en lynhurtig bil som jeg syntes godt om, dog havde jeg den lige i græsset engang ud af et sving, men som Steen sagde " Man skal jo også have det sjovt !!"

7

Rally i en Fiesta ST og Range Rover Defender 4x4

Dette var en blandet fornøjelse, specielt fordi jeg bestemt ikke kunne forenes med instruktørens kommanderen, det forvirrede mere end det gavnede; og at det igen var manuel gear "til den forkerte side" gjorde intet bedre; - jeg havde store problemer med håndbremse svingene, det var sgu lidt surt. Tiden her blev af samme grund også pænt dårlig, så dårlig at vores teamleader pyntede på den med 20 sekunder - LOL - om det var for min eller konkurrencens skyld ved jeg ikke, jeg syntes egentlig det var unødvendigt...

8Overrækning af priser og Winning Team præmie

(rød stjerne) Af topfart nåede jeg ca. 208 km/t hen af langsiden på den store bane, og en topfart på 145 km/t på Stowe i Single Seater bilen. (rød stjerne)

Efter en fantastisk dag med fantastiske oplevelser kørte vi tilbage til hotellet for at tage et hurtigt bad inden vi skulle ud at spise på dffff. Da vi kom tilbage, var alle vores dørkort spærret, og vi måtte alle ned forbi receptionen for at få dem omkodet.  Så var det tid til et hurtigt bad og ringe hjem for lige at fortælle om dagen og høre om alle havde det godt (tommel op)

Kl. ca 19:15 kørte vi mod kroen hvor vi skulle spise, desværre kunne chaufføren ikke finde vej, så vi var der først efter 1 time, 1/2 time forsinket. På kroen fik vi først en gang Champagne, derfter en god 3 retters menu med en masse god vin. Derefter en taxa tilbage til hotellet, dette tog 20 minutter af hurtigste vej, de andre gik i baren, men jeg gik i seng.

...

Mégane Renaultsport 250Ferrari 360 F1™ Modena
  • Engine: 2000cc
  • Power: 222bhp
  • 0-62mph: 6.5 seconds
  • Top Speed: 150 mph
  • Transmission: 5 speed manual
 
  • Engine: 3586cc V8
  • Power: 400bhp
  • 0-60mph: 4.3 seconds
  • Top Speed: 186 mph
  • Six speed F1™ paddle shift
 Image Added

Formula Silverstone Single-Seater

  • Engine: 1800cc
  • Power: 165bhp
  • 0–60mph: 5 seconds

...