Versioner sammenlignet

Nøgle

• Linjen blev tilføjet.
  • Denne linje blev fjernet.
  • Formatering blev ændret.

Fredag 19-07-201

Hjemmefra 19-07 kl 06:05 - i 2 pakkede biler, men med god plads. Normann havde inden da talt med en kollega der havde været af A7 og det var gået uden problemer, han havde dog delt turen op i 3 etaper. GPS’en sagde at vi kunne lande på hotellet 17:23.

...

Vi havde bestilt 2 værelser på hotellet, men havde fået "Kejsersuiten", bløde tæpper og 2 store værelser - men der var ikke meget tid til at nyde noget, det var bare i kassen og sove asap. Hotelværten mente vi var blevet opgraderet - og jo, jo - men der var en masser af private ting som tandbørster og lignende deroppe..

Lørdag 20-07-2019

Næste morgen kl 07:45 ca. kørte vi videre - kroppene var godt ømme. Denne gang tog Normann lead i UP’en, da det er nemmere at have den langsomste bil foran, ledt af Google Maps.

...

Om aftenen spiste vi som traditionen er på Garda Villages Restaurant, Pizza og Spagetti Carbonara, Toke fik en Seafood Pizza med en fin lille blæksprutte på.

Søndag 21-07-2019

Søndag var dedikeret til at slappe af, så vi (Anette og Normann) stod op ca 09:30 og Normann gik efter morgenbrød og alle stod i løbet af formiddagen og og fik spist. Derefter var nogle i poolen og der var bare dømt afslapning og hygge. Det viste sig at Normanns kollega Morten og hans famile boede lige bag os.

...

Til aftensmad kogte vi Tortellini med skinke og oksekød inden i, som vi spiste med salat og pesto.

Mandag 22-07-2019

Mandag ville vi forsøge at komme i svævebanen til Monte Baldo, og vi startede bilen ved middagstid for at køre mod Malcine; det viste sig hurtigt igen at blive en lang tur på mindst 1,5 time op langs kysten… Da vi nåede Malcine var der en del biler og vi fandt en P-plads ca 500 meter fra Svævebanen. Da vi nåede ned til svævebanen stod det (ikke overraskende) klart at der var mange, mange mennesker - og med 2 timers kø i vente opgave vi simpelthen på forhånd, og valgte at sætte kursen mod Cascata Verone - et vandvand oppe på Garda søens nordlige ende, ved Riva Del Garda. Vi skulle bare lige op til bilen først, de 500 meter op af bakke tog næsten livet af os alle :-)

...

Resten af dagen var afslapning, vi nåede slet ikke i poolen - til aftensmad stegte vi hakkebøffer i den medbragte grill og fik brød og salat til, mens der var nuggets til Christopher.

Tirsdag 23-07-2019

Tirsdag var traditionen tro “markedsdag” i Desenzano, lidt over 10 kørte vi afsted, parkering var ligesom altid - svært, og vi holdt et stykke fra markedspladsen. Der var lovet 36 grader og det var varmt og der var som altid mange, mange mennesker på markedet. Da vi havde tullet gennem det i en time eller halvanden var der brug for et toilet, ikke nemt at finde - så vi fandt en cafe og satte os og bestilte noget vand og en øl.

...

Efter en kop kaffe mens Anette dyppede fødderne i søen gik vi tilbage til vores mobilehome ved 22’tiden og hyggede med lidt øl og spritzer iden vi gik i seng.

Onsdag 24-07-2019

Onsdag skulle vi i Gardaland, men vi ville ikke tage for tidligt afsted pga. varmen, så det første af dagen var dømt til afslapning, og en tur i poolen. Men da Toke gerne ville klippes skaldet (det havde han talt om siden før vi tog afsted), tog han og Normann fat i Google Maps for at finde en frisør i nærheden - der var op til flere og oppe i Columbare fandt vi en (ca 500 meter fra Garda Village). Inden da var han dog overtalt til at “nøjes” med 5 mm - og det kostede 16 EUR for en for fin klipning og endda efterfølgende vask - største udfordring var at kommunikere med personalet, der kunne meget lidt engelsk….

...

Kl ca 21:30 kørte vi mod Garda Village, og igen - Peschira var fyldt til randen med biler og mennesker om aftenen..

Torsdag 25-07-2019

Torsdag var slingredag uden planer - Sol, pool og varme - og læsning. Anette og Normann gik til poolen og Christopher fulgte efter - men Toke og Isabella blev i mobilehomet, og senere købte de internet til 15 EUR for 1 døgn - de kunne ikke bruges i vores Mobilhome og da de gik op ved baren og satte sig blev de smidt væk fordi de ikke købte noget at drikke. Sidst på eftermiddagen gik Toke og Normann i Maxigross for at shoppe ind til aftensmad der blev samme som søndag, fyldte Tortelinies med salat, brød og pesto.

...

Det begyndte også at lyne i det fjerne mens vi sad i baren, der kom nogle fede lysglimt oppe over bjergene.

Fredag 26-07-2019

Fredag var Medieval Times dag, men det var først kl. 19 - så for at fordrive tiden lidt tog vi til Franciacorta Outlet uden ved Brescia, der havde vi været før med Connie og Carsten, og vi kørte fra Garda Village kl. ca 11:30 uden Christopher. Det er et stort outlet men der var nærmest tomt derude, vi fik shoppet en smule (sko og en trøje til Toke og 2 t-Shirts til Anette) og hos Lindt købt is, frappe (der var som en tynd milkshake) og en Varsine kaffe drik med en muffin, det var en espresso-choko lignende meget lille kop, - i forhold til plakaten der viste den.

...

Kl ca 23 var vi tilbage i GV og afsluttede med at hygge og drikke lidt mere…..

Lørdag 27-07-2019

Lørdag var dømt til endnu en pooldag, og efter endnu en dejlig morgenmad gik vi mod poolen og lagde os til at sole og bade indtil 16 tiden, hvor vi gik tilbage til vores Mobiilhome. Kort derefter begyndte det at lyne og derefter gradvis at styrtregne og ved aftenstiden var der fuld gang i uvejret. Kl ca. 19 tog Anette og Normann op i Maxigros og handlede ind til aftensmad; vi havde talt om at tage til Sirmione og spise på La Roccia, men vejret var jo ikke til det. Så vi lavede kylling i karry til aftensmad og fik salat og brød med pesto til. Resten af aften var indenfor med hygge til CSI på det meget lille TV - heldigvis på engelsk.

Søndag 28-07-2019

Søndag stod vi sent op og fik alle op langt om længe og spise morgenmad, derefter kørte vi mod Verona i en støvregn og da vi skulle af betalingsvejen ved Verona var der en laaang kø af biler… men vi kom da igennem.

...

Derefter fandt vi bilen og trillede mod GV, og for at spare tid (troede vi) fravalgte vi Auto Stradaen - det blev tingene dog ikke bedre af, da vi holdt i kø de først 5-10 kilometer til vi var lidt væk fra Verona. Derefter i Maxigros igen for at handle til aftensmaden: Pasta med kødsovs (og det traditionelle mozerella, tomater og Pesto).

Mandag 29-07-2019

Mandag var det aftalt at dem der skulle med til Kirken Madonna Della Corona var klar kl. 11, og kl 11 var der - ikke overraskende - 2 personer klar; Normann og Anette. Vi fik kodet stedet ind på GPS og kørte mod det, godt nok lidt underligt at vi skulle mod Desenzano, men det var nok pga. GPS’en ville have os på A22 (Auto Strada) - nå men det gik hurtig op for os at der ligger noget med et meget lignende navn tæt på Desenzano (op på GPS’en kan man jo kun se første del) - så vi valgte - da der var 750 Km adblue tilbage, at køre til Audi i Desenzano for at høre om de kunne hælde adblue på A6’eren. Efter at være henvist et par gange hos Audi, fik vi af vide at de kunne de sagtens, det ville tage “10 minutti” … så de fik bilen og vi begav os i udstillingslokalet og salvlede over de fede nye biler til lave priser - en A6 3.0TDI Qoattro er ca 1/2 pris af Danmark, mens en E-tron er næsten samme pris som i Danmark pga. lLav eller ingen afgift i danmark på El-biler.

...

Efter maden kørte vi tilbage til Garda Village og fik en sodavand mere og hyggesnakkede til vi gik i kassen.

Tirsdag 30-07-2019

Tirsdag var afsat til Movieland, og vi fik alle op og igang i rimelig tid, og kl ca 12:15 kørte vi mod Movieland, der ligger efter Gardaland og ved Medieval Times, vi ankom og fik parkeret uden problemer (og betalt igen de 6 EUR). Derefter gik vi i Movieland, første attraktion var den nye Pangea som Christopher havde set meget frem tid, der var 1/2 times kø i et lille indelukke udenfremdrift, og vi var vist alle flere gange klare til at løbe skrigende bort…

...

Resten af aften hyggede vi i vores Mobilhome.

Onsdag 31-07-2019

Da vi havde aftalt at køre hjem torsdag for at slipper for weekendtrafikken, var torsdag sådan en lidt sløv dag, der blev tilbragt ved poolen og i vores Mobilehome, og om aftenen spise vi på Garda Village igen, da det var lidt dårligt vejr.

Torsdag 01-08-2019

Vi kørte fra Garda Village kl ca 6 efter at have pakket begge biler og satte kursen mod Brenner passet - heldigvis var der ikke mange biler og vi kom ret let op gennem hele italien og over Brennerpasset. Efter passet holdt vi en pause og byttede chauffører og tankede - derefter videre nordpå.

...

Videre og videre nordpå, og efter en sidste tankning lige over grænsen sætte vi sidste stræk ind og var i Klarup 00:45 - Meget, meget ømme i kroppen efter ca 19 timers tur - heldigvis uden bil-problemer og UP'pen klarede turen med bravour - vi har klart undervurderet den bil !