Blog

Loop Måling Juli 2017

Vi var idag i Loop og blive "målt":

 

Anette

Vægt71,6 Kg
Fedtprocent28,9 %
Hvilestofskifte1506 Kcal
Metabolsk alder34 år
Vandprocent52,6 %
Abdominal fedt4,0
Knoglemasse2,6 Kg
Muskelmasse48,3 Kg

Normann

Vægt85,6 Kg
Fedtprocent21,7 %
Hvilestofskifte1948 Kcal
Metabolsk alder42 år
Vandprocent55 %
Abdominal fedt8,5
Knoglemasse3,3 Kg
Muskelmasse63,7 Kg

Som reference kan man læse Høreskade :-(

Høreskade blev det nu ikke direkte til, men klart en observans på at jeg faktisk har Tinitus og at det af og til ringer og suser mere eller mindre for ørerne.

Tinnitus er den lægelige betegnelse for øresusen. Den tinnitusramte beskriver, at der er en lyd inde i øret, selvom der ikke kommer nogen lyd ind i øret udefra. Den lyd, der høres kan være meget varierende fra person til person. Typisk høres en brusen eller en hyletone. Det er en ganske hypppig tilstand - cirka 16 procent af alle voksne har konstant tinnitus og en langt større del har tinnitus af og til.

Af den gruppe, der har konstant eller næsten konstant tinnitus, har omkring 6 procent så kraftig tinnitus, at lyden er et markant og stort problem, der går ud over livskvaliteten.

 

En del mc ture på Kilo SVinet det sidste forår har også været i fokus, efter 1-1/2 times blandet kørsel har ørerne været belastet i varierende grad og specielt efter én tur var det galt og alt bassen fra vores subwoofer var bare ulidelig hele den aften.

Der er selvfølgelig også langtidsvirkninger at tænke på - og det faktum at jeg desværre bemærker ringen for ørerne/hyletone i hovedet meget, meget mere end før September 2016.

Skumgummi og Alpine ørerpropper har løst en del af problemet, men på de ovennævnte ture har det været svært at afgøre hvad skaber problemet?

 

Dyb lavfrekevent lyd - og/eller - vindstøj?

 

Sagen er ikke afgjort - og det kan jo være en kombi, men at sætte DB Killers i har jeg en fornemmelse af gør problemet mindre, men der er nok for mange korte ture til at teste tingene en efter en. Men så tager vi jo den fede lyd ud af Yoshimura udstødningerne.

Men for at gøre livet som mc'er bedst muligt i den korte danske sæson (specielt når man ikke gider køre i regnvejr) er der lavet et par tiltag:

 

Bose QuietControl 30 wireless headphones 

Der er investeret i et sådan sæt (efter at have grublet lidt over den hampre pris), og jeg syntes egentlig de er supergode - de kan virkelig nedsætte støj seriøst, har en smart halskrave til at holde styr på dem og er forbundet til ens iPhone. Dvs. man kan både styre graden af noise-control, powersettings og selvfølgelig høre musik (det gør jeg dog ikke på MC) eller evt GPS instruktioner. De sidder også udemærket under en hjelm, dog kræver de næsten en klaphjelm, da en normalt hjelm er svært at tage af uden at skade dem i længden vil jeg tro, de 2 ledningers fæste på "kraven" er sikkert et svagt punkt over tid. Eneste lille "men" ved dem er at de ikke sidder særligt fast i ørerne, dvs at uden hjelm tror jeg ikke de kan bruges alena, men hjelmen holder dem pænt på plads.

 

SHOEI Neotec hjelm

En sådan er der også investeret i af flere grunde, blandt andet at den har fået rigtigt gode reviews omkring vindstøj, samt min gamle Shark hjelm var mindst 12 år gammel og havde været i 2 styrt - og sikkert på jorden et par gange..

Visir dug var også en komstant problem i den, både visir og briller - den har også meget mørkt visir, og det er jo fedt - bare ikke om aftenen....

Så det blev en Shoei Neotec i sort - den har både dug systemet Pinlock og indbyggede solbriller - og klapsystemet er rigtigt godt når man skal have den af og på med Bose headsettet i.

 

Forsat fra Projekt målinger

ELK er velkørende (3 noder) - men rent teknisk og featuremæssigt er Kibana, langt, langt fra Splunks muligheder. Jeg vil dog se lidt på Kibi og Grafana så snart de er ES 5.1 Klare.

Seneste sjove ting er Loading Musicbrainz in Elasticsearch

Jeg er også faldet over DataDog og Logmatic.io der ser spændende ud.

Høreskade :-(

Æv, æv, en lille træls og underlig historie..

Forleden, den 30-08-2016 hentede jeg en ny mc og kørte den hjem fra Ulsted ved Randers (sådan ca). Turen var på lige +100 km faktisk kun på landevej og motorcyklen, en Suzuki SV1000s er udstyret med Yoshimura potter hvor DB killeren er pillet ud, så den larmer godt.

Turen gik egentlig fint med samme udstyr som normalt (samme hjem jeg har brugt i 4-5 år), men da jeg kom hjem var mit hoved helt baldret og alt hylede og jeg virkede meget ukoncentret ifgl. Anette.

2 dage efter havde jeg stadig hylen for ørerne og kørte en tur med ørepropper

6 dage efter havde jeg stadig hylen for ørerneog fik sat nye dæk på motorcyklen, og måtte simpelthen sætte DB killers i for at dæmpe bas-lyden fra udstødningen, det var ubehageligt; især under motorbremsning hvor den buldrede mest.

I forbindelse med dækskiftet hos Special MC købte jeg også et sæt MC ørerpropper.

Her 11 dage efter jeg har stadig en væsentlig hylen for ørerne og kører med ørepropper hver gang; - jeg kan kun håbe det forsvinder over tid, men worst case er det simpelt hen en permanent skade der opstod på "sølle" hundrede kilometer ...

 

Lidt fra facebook - en konklusion jeg iøvrigt er ganske enig i (skaden er bare sket):

 

Det er formodentlig vindstøj i hjelmen der er dit egentlige problem, og hvorfor er det så pludselig et større problem nu, end det har været tidligere? Sandsynligvis pga den anderledes aerodynamik på din nye cykel. Kåben giver ikke meget læ. Afhængig af din højde og højden på kåbeglasset, kan der genereres ret forskellig turbulens på forskellige cykler.

Ny motorcykel igen

Jeps, den tidligere på Ny motorcykel var ikke helt god nok, så der kom en ny i hus forleden:

 

Ny motorcykel

En hel nyhed er det ikke, den er faktisk fra 10-06-2016 - men der kom en ny (gammel) mc i hus igen:

Suzuki SV650s fra 2001 (Først indreg. 2003). Købt for 30.000 hos en flink gut i Randers...

Efterfølgende har der været en kaskade af MC køb på Netic, af d.d - Lasse en fin VFR og Karsten en Yamaha Tracer:

Men Sony - vi har investeret i en Sony SRS-X77 til køkkenet - egentlig er den slet, slet ikke nødvendig ..

 

Og alligevel, lyden fra sådan en fætter - lidt tættere på en det store system, giver lidt oldschool feel ala en gammel transistor...

 

Det er ikke nemt: Pris, features, app features....

Men nu skulle der gerne være en i hus - jeg fik prøvet Onkyo TX-NR747 (kostede 170 at sende tilbage (sad) ) - jeg fik dog aldrig prøvet Pioneer VSX-1130-K og Yamaha AX-850 ... generelt er det ikke nemt (I Aalborg anyway) at se eller høre produktet.

Så det blev en Sony - se anmeldelsen af Sony STR-DN1060

Update 29-12-2015 - Der røg lige en http://www.sony.com/electronics/wireless-speakers/srs-x77 i kurven, så må jeg prøve noget multiroom.

Reference: https://raymii.org/s/tutorials/Strong_SSL_Security_On_Apache2.html

Jeg kunne ikke rigtigt nøjes med NGix fra Grade A Webservices - da mit PHP så ikke virkede, så der var "fallback" til Apache.

Første inden rettelser:

Efter SSL tilretninger:

SSLProtocol All -SSLv2 -SSLv3
SSLCipherSuite EECDH+AESGCM:EDH+AESGCM:AES256+EECDH:AES256+EDH

 

Efter "Diffie Hellman Ephemeral Parameters"

Her skal nok lige undersøges om det tager pusten fra serveren - dvs. svartidernes stiger...

The Prodigy koncert i TAP1. - http://www.theprodigy.com/

Sammen med svoger Kasper og Toke.

Hjemmefra 14:50 - Afhentning i Borup og ankomst til TAP1 (Frederiksberg) kl 19:45

Indtil kl. ca 20:30 var der Faustix på menuen - og fra 20:30 til 21:10 var det bare vente, vente

Fra 21:10 til 22:30 var det koncerten med The Prodigy

Fra TAP1 kl 22:30 - Aflevering i Borup og ankomst til Klarup 02:45 (Gaabbb....) da Toke skulle op og til Terminsprøve.

 

Et par billeder og Video'er - fucking vildt at mænd på hhv 46 og 48 år (sangerne) kan opføre sig sådan (smile) :

 

Smack My Bitch Up

Firestarter

No Good

Breathe (Intro - start på koncerten)

 

Skole foto af Toke

Grade A Webservices

Efter at have rodet med NGINX og SSL kom vi i mål...


Så er Mikromakkeren fra Ny Mikromakker i familien afleveret hos FIAT igen, tak for denne gang - vi nåede da 4300 km i den.

Onsdag blev vi "forældre" til denne privat-leasede sag.... (se http://www.fiat.com/com/news/500-vintage-is-back)